WARMIŃSKO-MAZURSKI URZĄD WOJEWÓDZKI
w OLSZTYNIE
Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9
10-575 Olsztyn
|
Wydział Polityki Społecznej
tel. 89 523 27 60, więcej> |
Wpis do rejestru ośrodków uprawnionych do przyjmowania turnusów rehabilitacyjnych
1) Wniosek zaopiniowany przez samorząd wojewódzki należy złożyć w Wydziale Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, pokój nr 139, w godzinach: 7.30 – 15.30, tel. 89 52 32 259, fax 52 32 770, e-mail sekrps@uw.olsztyn.pl
2) Sprawę prowadzi inspektor wojewódzki Władysław Walec, pokój 228, tel. 89 52 32 760, e-mail wwalec@uw.olsztyn.pl,
3) Druk wniosku prześlemy e-mailem lub listownie na życzenie klienta,
Warunkiem dokonania wpisu do rejestru ośrodków turnusowych jest rozpatrzenie wniosku o wpis do tego rejestru złożonego przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, osobę prawną lub inną jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej.
Ośrodki ubiegające się o wpisanie do rejestru składają wniosek do właściwego terytorialnie samorządu województwa, który po zaopiniowaniu wniosku w terminie 30 dni od dnia jego wpływu, przekazuje wniosek Wojewodzie.
Rozpatrzenie przez Wojewodę wniosku następuje w terminie 30 dni od jego wpływu. O sposobie rozpatrzenia Wojewoda zawiadamia ośrodek i samorząd województwa.
Wpis do rejestru ośrodków.
Wpis do rejestru ośrodków otrzymuje ośrodek, jeżeli:
1. wniosek został złożony przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek,
2. dysponuje:
- bazą noclegową i żywieniową umożliwiającą realizację turnusu dla co najmniej 20-osobowej, zorganizowanej grupy osób niepełnosprawnych, wraz z niezbędnymi opiekunami i kadrą,
- odpowiednim i odpowiednio wyposażonym zapleczem do realizacji aktywnych form rehabilitacji, w tym prowadzenia zajęć ogólnousprawniających i sportowo rekreacyjnych oraz innych zajęć, wynikających z programu turnusu,
- zapleczem rekreacyjno-wypoczynkowym,
- gabinetem lekarskim lub zabiegowym wyposażonym w umywalkę z bieżącą wodą, leżankę lekarską, wagę lekarską, aparat do mierzenia ciśnienia oraz podstawowy zestaw do udzielania pierwszej pomocy,
3. obiekty, pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie (teren) ośrodka dostępne są dla osób niepełnosprawnych,
4. uzyskał opinię samorządu województwa.
Zawiadomienie o odmowie wpisu do rejestru powinno zawierać uzasadnienie.
Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( t.j. Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.).
Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 listopada 2007 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz. U. z 2007 r. Nr 230 poz. 1694).