Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep
Skarga dotycząca działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w zakresie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej

 

Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki

w Olsztynie

10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

tel.  0-89 52-32-381, 52-32-205

 

 

 

Wydział Polityki Społecznej więcej>

 

 

 

 

 

 

 

 

Skargi dotyczące wykonywania przez organy jednostek samorządu gminnego i powiatowego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w przedmiocie pomocy społecznej
zadania zlecone gminie:
  • organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną; 
  • prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  • realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych, a także udzielanie schronienia, posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, którzy uzyskali zgodę na pobyt tolerowany na terytorium RP;
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych, a także udzielanie schronienia, posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
  • wypłacanie wynagrodzenia za sprawowanie opieki.
zadania zlecone powiatowi
  • pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, w zakresie indywidualnego programu integracji, oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne;
  • prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
  • realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
  • udzielanie cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej;
  • finansowanie pobytu w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz w rodzinach zastępczych dzieciom cudzoziemców niewymienionych w art. 5;
  • realizacja zadań z dziedziny przysposobienia międzynarodowego dzieci, w tym zlecanie realizacji tych zadań podmiotom prowadzącym niepubliczne ośrodki adopcyjno-opiekuńcze wyznaczone przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
 
 
Skargi w formie pisemnej składa się bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie - I piętro pok.139 – lub za pośrednictwem poczty na adres: 
   Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki
   Wydział Polityki Społecznej 
   Al. Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn
           
Skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu bezpośrednio w Oddziale Zabezpieczenia Społecznego Wydziału Polityki Społecznej w Olsztynie - I piętro, pok. 130, 
osoby odpowiedzialne 
Katarzyna Brewka nr tel. 89 523-22-38; 
Iwona Czyż nr tel. 89 523-22-05;
 
Skargi dotyczące realizacji przez organy jednostek samorządu terytorialnego zadań z zakresu świadczeń rodzinnych i pomocy osobom uprawnionym do alimentów – osoba odpowiedzialna: 
      Aneta Głoskowska -
I piętro, pok. 130, nr tel. 89 523-27-13;
 
Skargi dotyczące realizacji programów korekcyjno - edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie oraz realizacji zadań przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie – osoby odpowiedzialne:
      Edyta Jurgielewicz nr tel. 89 523-24-57,
      Ewa Korycka – nr tel. 89 523-23-06, I piętro pok. 133

 

Godziny pracy: poniedziałek od 8:00 do 16:00, a w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30.

 
 
 Sposoby załatwiania spraw:
  1. udzielenie wyjaśnień
  2. kontrola doraźna w jednostce
  3. wszczęcie postępowania administracyjnego 
 
Termin załatwienia sprawy:
skarga wniesiona przez stronę – do jednego miesiąca,
skarga wniesiona przez posła, senatora, radnego - do 14 dni  
 
Opłata skarbowa: brak
 
Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy:
Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi, zawierające oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej do załatwiania skargi.
Zawiadomienie o odmownym sposobie załatwienia sprawy zawiera także uzasadnienie faktyczne i prawne.
 
Inne informacje
W przypadku, gdy przedmiot skargi nie dotyczy realizacji zadań zleconych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych lub działalności domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom w podeszłym wieku, przewlekle chorym i niepełnosprawnym, zgodnie z art.231 kpa skargę przekazuje się w terminie 7 dni do organu właściwego do jej załatwienia z powiadomieniem strony.
 
Podstawa prawna: art. 221 w związku z art. 229 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.
 

 

Podmiot udostępniający informację:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

Osoba odpowiedzialna za treść: Marcin Jastrzębski
Data modyfikacji: 2012/12/04 08:42:20
Redaktor wprowadzający: Urszula Kalinowska