Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki
w Olsztynie
10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9
tel. 0-89 52-32-381, 52-32-205
|
Wydział Polityki Społecznej więcej>
|
Skargi dotyczące wykonywania przez organy jednostek samorządu gminnego i powiatowego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w przedmiocie pomocy społecznej
zadania zlecone gminie:
- organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską żywiołową lub ekologiczną;
- prowadzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych, a także udzielanie schronienia, posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, którzy uzyskali zgodę na pobyt tolerowany na terytorium RP;
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych, a także udzielanie schronienia, posiłku oraz niezbędnego ubrania cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej;
- wypłacanie wynagrodzenia za sprawowanie opieki.
zadania zlecone powiatowi
- pomoc cudzoziemcom, którzy uzyskali w Rzeczypospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, w zakresie indywidualnego programu integracji, oraz opłacanie za te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne;
- prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi;
- realizacja zadań wynikających z rządowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu życia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia;
- udzielanie cudzoziemcom, o których mowa w art. 5a ustawy o pomocy społecznej, pomocy w zakresie interwencji kryzysowej;
- finansowanie pobytu w całodobowych placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz w rodzinach zastępczych dzieciom cudzoziemców niewymienionych w art. 5;
- realizacja zadań z dziedziny przysposobienia międzynarodowego dzieci, w tym zlecanie realizacji tych zadań podmiotom prowadzącym niepubliczne ośrodki adopcyjno-opiekuńcze wyznaczone przez ministra właściwego do spraw zabezpieczenia społecznego.
Skargi w formie pisemnej składa się bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko - Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie - I piętro pok.139 – lub za pośrednictwem poczty na adres:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej
Al. Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn
Skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu bezpośrednio w Oddziale Zabezpieczenia Społecznego Wydziału Polityki Społecznej w Olsztynie - I piętro, pok. 130,
osoby odpowiedzialne
Katarzyna Brewka nr tel. 89 523-22-38;
Iwona Czyż nr tel. 89 523-22-05;
Skargi dotyczące realizacji przez organy jednostek samorządu terytorialnego zadań z zakresu świadczeń rodzinnych i pomocy osobom uprawnionym do alimentów – osoba odpowiedzialna:
Aneta Głoskowska - I piętro, pok. 130, nr tel. 89 523-27-13;
Skargi dotyczące realizacji programów korekcyjno - edukacyjnych dla osób stosujących przemoc w rodzinie oraz realizacji zadań przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie – osoby odpowiedzialne:
Edyta Jurgielewicz nr tel. 89 523-24-57,
Ewa Korycka – nr tel. 89 523-23-06, I piętro pok. 133
Godziny pracy: poniedziałek od 8:00 do 16:00, a w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30.
Sposoby załatwiania spraw:
- udzielenie wyjaśnień
- kontrola doraźna w jednostce
- wszczęcie postępowania administracyjnego
Termin załatwienia sprawy:
skarga wniesiona przez stronę – do jednego miesiąca,
skarga wniesiona przez posła, senatora, radnego - do 14 dni
Opłata skarbowa: brak
Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy:
Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi, zawierające oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej do załatwiania skargi.
Zawiadomienie o odmownym sposobie załatwienia sprawy zawiera także uzasadnienie faktyczne i prawne.
Inne informacje
W przypadku, gdy przedmiot skargi nie dotyczy realizacji zadań zleconych z zakresu pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych lub działalności domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom w podeszłym wieku, przewlekle chorym i niepełnosprawnym, zgodnie z art.231 kpa skargę przekazuje się w terminie 7 dni do organu właściwego do jej załatwienia z powiadomieniem strony.
Podstawa prawna: art. 221 w związku z art. 229 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego.