Zarządzenie Nr 12
Dyrektora Zakładu Obsługi
Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Olsztynie
z dnia 30 kwietnia 2009 r.
w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
Na podstawie § 10 Zarządzenia Nr 24 Wojewody Olsztyńskiego z dnia 20 grudnia
1986 r. w sprawie utworzenia gospodarstwa pomocniczego zmienionego Zarządzeniem Wojewody Olsztyńskiego Nr 102 z dnia 9 grudnia 1988 r., Nr 32 z dnia 4 maja 1994 r., Nr 75 z dnia 25 lipca 1996 r., Zarządzeniem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego Nr 1 z dnia
2 stycznia 1999 r., Nr 60 z dnia 22 kwietnia 2004 r., Nr 72 z dnia 18 marca 2005 r., Nr 25 z dnia 19 lutego 2009 r., zarządza się, co następuje:
§ 1.
Ustala się Regulamin Organizacyjny Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Regulamin Organizacyjny określa zasady funkcjonowania Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie i ustala jego strukturę oraz zakres zadań wykonywanych na rzecz Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
§ 3.
Traci moc Zarządzenie Nr 1 Dyrektora Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie z dnia 1 lutego 2007 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, zmienione zarządzeniami: Nr 9 z dnia 1 czerwca 2007 r. i Nr 1 z dnia 2 stycznia 2009 r.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie po zatwierdzeniu przez Dyrektora Generalnego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, z mocą obowiązującą od dnia
1 maja 2009 r.
Zatwierdzam:
Marek Reda
Dyrektor Generalny
Warmińsko-Mazurskiego
Urzędu Wojewódzkiego
w Olsztynie
Olsztyn, dnia 29 maja 2009 r.
Załącznik do Zarządzenia
Nr 12
Dyrektora Zakładu Obsługi
Warmińsko-Mazurskiego
Urzędu Wojewódzkiego
w Olsztynie
z dnia 30 kwietnia 2009 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
Zakładu Obsługi
Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Olsztynie
§ 1.
Zakład Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie działa na podstawie:
1) Ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.);
2) Zarządzenia Nr 24 Wojewody Olsztyńskiego dnia 20 grudnia 1986 r. w sprawie utworzenia gospodarstwa pomocniczego zmienionego Zarządzeniem Wojewody Olsztyńskiego Nr 102 z dnia 9 grudnia 1988 r., Nr 32 z dnia 4 maja 1994 r., Nr 75 z dnia 25 lipca 1996 r., Zarządzeniem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego
Nr 1 z dnia 2 stycznia 1999 r., Nr 60 z dnia 22 kwietnia 2004 r., Nr 72 z dnia 18 marca 2005 r., Nr 25 z dnia 19 lutego 2009 r.;
3) Regulaminu Organizacyjnego Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, zwanego dalej „Regulaminem”.
§ 2.
Zakładem Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, zwanym dalej „Zakładem” zarządza Dyrektor Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie, zwany dalej „Dyrektorem”, który organizuje i kieruje całokształtem działalności Zakładu, a w szczególności:
1) zawiera i rozwiązuje umowy związane z działalnością Zakładu;
2) reprezentuje Zakład na zewnątrz;
3) składa oświadczenia woli w imieniu Zakładu;
4) współdziała z Wydziałami Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego, zwanego dalej „Urzędem” w zakresie realizacji zadań;
5) wydaje akty wewnętrzne w formie zarządzeń;
6) podejmuje decyzje w sprawach kadrowych;
7) prowadzi gospodarkę finansową Zakładu;
8) organizuje i kieruje działalnością Zakładu w zakresie administrowania nieruchomościami, pozostającymi w zarządzie Urzędu;
9) nadzoruje i koordynuje realizację zadań przez komórki organizacyjne Zakładu;
10) określa zakresy czynności pracowników.
§ 3.
1. Dyrektor Zakładu kieruje Zakładem przy pomocy Zastępcy Dyrektora.
2. Do zadań Zastępcy Dyrektora należy:
1) kierowanie i nadzorowanie realizacji zadań wykonywanych przez dział eksploatacyjny i dział techniczny;
2) współdziałanie z Wydziałami Urzędu w zakresie realizacji zadań;
3) zapewnienie prawidłowej realizacji przepisów BHP i p/pożarowych w obiektach Urzędu;
4) zarządzanie, organizowanie i kierowanie działalnością Zakładu w czasie nieobecności Dyrektora.
3. Do wyłącznej kompetencji Dyrektora zastrzeżone są następujące sprawy:
1) stanowienie przepisów wewnętrznych;
2) składanie oświadczeń woli w imieniu Zakładu, z zastrzeżeniem § 3 ust. 4 i 5.
4. Zastępca Dyrektora uprawniony jest do składania oświadczeń woli w imieniu Zakładu podczas nieobecności Dyrektora Zakładu, na podstawie odrębnego upoważnienia.
5. Dyrektor Zakładu może upoważnić pracownika do składania oświadczeń woli w sprawach dotyczących bieżącej działalności Zakładu, na podstawie odrębnego upoważnienia.
§ 4.
Kontrola wewnętrzna w Zakładzie realizowana jest w oparciu o:
1) Zarządzenie Nr 9 Dyrektora Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie z dnia 10 lutego 2004 r. w sprawie zasad i trybu prowadzenia kontroli wewnętrznej w Zakładzie Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie;
2) Zarządzenie Nr 20 Dyrektora Zakładu Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie z dnia 29 grudnia 2006 r. w sprawie zasad sporządzania, obiegu, kontroli i przechowywania dokumentacji finansowo-księgowej i ksiąg rachunkowych w Zakładzie Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
§ 5.
Zakład realizuje zadania w zakresie:
1) utrzymania obiektów Urzędu we właściwym stanie techniczno-eksploatacyjnym;
2) konserwacji i naprawy urządzeń techniki biurowej;
3) utrzymania porządku i czystości w obiektach Urzędu oraz na jego posesjach;
4) ochrony obiektów Urzędu i zabezpieczenia mienia;
5) gospodarki taborem samochodowym dla obsługi transportowo-komunikacyjnej Urzędu;
6) zaopatrzenia materiałowo-technicznego;
7) usług poligraficznych;
8) kompleksowej obsługi centrali telefonicznej;
9) prowadzenia gospodarki magazynowej;
10) prowadzenia biblioteki Urzędu;
11) przygotowania i obsługi technicznej narad, spotkań, szkoleń itp. organizowanych
w budynku Urzędu oraz rozliczanie wynajmu sal i nagłośnienia;
12) zamawianie i dostarczania prasy codziennej, periodyków, aktów prawnych itp. dla Urzędu.
§ 6.
1. W Zakładzie tworzy się następujące komórki organizacyjne, którym nadaje się następujące symbole do oznaczania spraw:
1) działy:
a) administracyjny – „GP.A”,
b) techniczny – „GP.T”,
c) eksploatacyjny – „GP.E”,
d) księgowości – „GP.K”,
e) transportowy – „GP.Tr”;
2) wieloosobowe stanowisko pracy do spraw obsługi Delegatury Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu – „GP.El”;
3) jednoosobowe stanowisko pracy kierowcy -zaopatrzeniowca - konserwatora, który wykonuje swoje obowiązki w siedzibie Delegatury Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku i na jej potrzeby.
2. Działami kierują kierownicy.
3. Nadzór nad stanowiskiem pracy, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 sprawuje pracownik Zakładu, odrębnie upoważniony przez Dyrektora Zakładu.
§ 7.
Do zadań działu administracyjnego należy:
1) załatwianie wszystkich spraw związanych z zatrudnianiem i zwalnianiem pracowników oraz ich obsługą kadrową;
2) czuwanie nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy przez pracowników;
3) organizowanie procedur zamówień publicznych i prowadzenie nadzoru nad udzielaniem zamówień publicznych przez Zakład;
4) prowadzenie sekretariatu Zakładu;
5) załatwianie wszystkich spraw związanych z wynajmem i nagłaśnianiem sal narad Urzędu – w tym również dla jednostek obcych oraz rozliczanie należności za wynajem i nagłaśnianie;
6) prowadzenie biblioteki Urzędu;
7) przygotowanie informacji publicznych w zakresie działalności Zakładu;
8) prowadzenie spraw dotyczących przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków wpływających do Zakładu;
9) zapewnienie organizacyjno-technicznej obsługi działalności socjalnej, prowadzonej przez Zakład;
10) przygotowywanie projektów zarządzeń Dyrektora;
11) prowadzenie zbioru przepisów prawnych:
a) naczelnych i centralnych organów administracji państwowej,
b) kierownictwa Urzędu,
c) własnych.
§ 8.
Do zadań działu technicznego należy:
1) przeprowadzanie okresowych i rocznych przeglądów stanu technicznego obiektów Urzędu;
2) planowanie i prowadzenie wszystkich spraw związanych z inwestycjami, remontami i konserwacją budynków;
3) utrzymanie obiektów Urzędu we właściwym stanie technicznym, a w szczególności:
a) zapewnienie sprawnego działania wszystkich instalacji,
b) zapewnienie odpowiednich warunków ochrony p/pożarowej;
4) prowadzenie ksiąg obiektów budowlanych Urzędu administrowanych przez Zakład;
5) ustalanie zapotrzebowania i dokonywania zakupów materiałów i środków niezbędnych do prowadzenia bieżących napraw, konserwacji i remontów oraz inwestycji;
6) określanie przedmiotu zamówienia publicznego zgodnie z zapotrzebowaniem działu w trybie art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U.
z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 oraz z 2008 r. Nr 171, poz. 1058, Nr 220, poz. 1420
i Nr 227, poz. 1505, z 2009 r. Nr 19, poz. 101, Nr 65, poz. 545) wraz z określeniem terminu (pożądanego lub wymaganego) realizacji zamówienia i przekazywanie go do działu administracyjnego, w celu sporządzenia specyfikacji, przeprowadzenia postępowania i wyboru oferty;
7) przygotowywanie projektów umów na wykonanie zadań wymienionych w pkt 3, 5, 6;
8) sporządzanie projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących funkcjonowania działu;
9) prowadzenie zbioru przepisów dotyczących zakresu działania działu.
§ 9.
Do zadań działu eksploatacyjnego należy:
1) realizacja ochrony obiektów Urzędu i mienia, zgodnie z obowiązującym planem ochrony obiektów;
2) zapewnienie porządku i czystości w obiektach Urzędu oraz na jego posesjach;
3) wykonywanie usług poligraficznych;
4) kompleksowa obsługa centrali telefonicznych;
5) prowadzenie magazynów – biurowego i technicznego;
6) przygotowywanie i obsługa narad, spotkań, szkoleń itp. organizowanych przez Urząd;
7) wynajmowanie pomieszczeń i innych powierzchni w obiektach Urzędu i załatwianie wszystkich spraw z tym związanych;
8) prowadzenie ewidencji urządzeń techniki biurowej i zapewnienie sprawnego ich działania;
9) prowadzenie działalności gospodarczej w ośrodku wypoczynkowym Urzędu;
10) prowadzenie spraw związanych z wyposażeniem Urzędu;
11) przeprowadzanie inwentaryzacji;
12) ustalanie zapotrzebowania i dokonywanie zakupów materiałów i środków niezbędnych do wykonywania zadań;
13) określanie przedmiotu zamówienia publicznego zgodnie z zapotrzebowaniem działu w trybie art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wraz z określeniem terminu (pożądanego lub wymaganego) realizacji wymienionego zamówienia i przekazywanie go do działu administracyjnego w celu sporządzenia specyfikacji, przeprowadzenia postępowania i wyboru oferty;
14) przygotowywanie projektów umów na wykonywanie zadań wymienionych w pkt 2, 7, 9, 10 – 12;
15) sporządzanie projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących funkcjonowania działu;
16) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy;
17) prowadzenie zbioru przepisów prawnych, dotyczących zakresu działania działu.
§ 10.
Do zadań działu księgowości należy:
1) sporządzanie planów finansowych;
2) sporządzanie obowiązującej sprawozdawczości finansowej;
3) prowadzenie rachunkowości Zakładu zgodnie z obowiązującymi przepisami i według następujących zasad:
a) bieżącej rejestracji operacji finansowych na kontach syntetycznych i analitycznych w porządku chronologicznym i systematycznym z zachowaniem okresów sprawozdawczych,
b) rozliczanie inwentaryzacji składników aktywów i pasywów;
4) prowadzenie wszystkich spraw związanych z płacami pracowników Zakładu zgodnie z płacowym systemem informatycznym;
5) rozliczanie z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych składek na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne pracowników Zakładu, zgodnie z programem informatycznym „Płatnik”;
6) rozliczanie z Urzędem Skarbowym należności podatkowych;
7) prowadzenie obsługi kasowej Zakładu;
8) prowadzenie ilościowo-wartościowej ewidencji zapasów materiałowych oraz nadzór nad dokumentowaniem przychodów i rozchodów;
9) prowadzenie ewidencji ilościowo-wartościowej środków trwałych i wyposażenia Urzędu;
10) prowadzenie gospodarki finansowej Zakładu, w tym:
a) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
b) zapewnienie prawidłowości zawieranych umów – pod względem rachunkowym,
c) przestrzeganie zasad rozliczeń finansowych,
d) ściąganie należności i dochodzenie roszczeń spornych oraz egzekwowanie spłat zobowiązań;
11) systematyczne rozliczanie kosztów eksploatacyjnych obiektów Urzędu oraz obciążanie nimi jednostek obcych najmujących pomieszczenia i inne powierzchnie;
12) wystawianie faktur za świadczone przez Zakład usługi;
13) prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania dotyczących ewidencji księgowych;
14) sporządzanie projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących funkcjonowania działu;
15) prowadzenie zbioru przepisów dotyczących zakresu jego działania.
§ 11.
Do zadań działu transportowego należy:
1) eksploatacja pojazdów samochodowych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, w tym zarządzeniem Dyrektora Generalnego Urzędu w sprawie szczegółowych zasad korzystania z samochodów służbowych;
2) zlecanie konserwacji i obsługi technicznej pojazdów samochodowych;
3) przeprowadzanie przeglądów technicznych pojazdów samochodowych;
4) prowadzenie racjonalnej i oszczędnej gospodarki ogumieniem, paliwem oraz olejami i smarami a także częściami zamiennymi;
5) prowadzenie garażowej stacji paliw;
6) prowadzenie magazynu materiałów pędnych;
7) określanie przedmiotu zamówienia publicznego zgodnie z zapotrzebowaniem działu w trybie art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych wraz z określeniem terminu (pożądanego lub wymaganego) realizacji wymienionego zamówienia i przekazywanie go do działu administracyjnego w celu sporządzenia specyfikacji, przeprowadzenia postępowania i wyboru oferty;
8) zabezpieczenie obiektu oraz pojazdów samochodowych przed kradzieżą i włamaniem oraz zniszczeniem lub uszkodzeniem a także samowolnym użyciem;
9) rejestrowanie zakupionych pojazdów;
10) ubezpieczanie pojazdów oraz zgłaszanie szkód wypadkowych i czuwanie nad ich likwidacją;
11) przestrzeganie terminów przeprowadzania przez pracowników specjalistycznych badań lekarskich a także badań wstępnych, okresowych i kontrolnych;
12) utrzymywanie porządku i czystości wewnątrz obiektu oraz na posesji;
13) dbałość o bezpieczeństwo przeciw pożarowe obiektu i bezwzględne przestrzeganie przepisów przeciw pożarowych i BHP;
14) przestrzeganie dyscypliny finansowej w zakresie wydatków związanych z eksploatacją taboru samochodowego a także wynikających z utrzymania obiektu;
15) sporządzanie projektów zarządzeń Dyrektora, dotyczących funkcjonowania działu;
16) prowadzenie zbioru przepisów prawnych dotyczących zakresu działania działu.
§ 12.
1. Kierownicy działów zobowiązani są do:
1) organizowania pracy w sposób gwarantujący terminowe i efektywne wykonywanie zadań;
2) nadzorowania i kontrolowania przestrzegania przez podległych pracowników dyscypliny pracy oraz przepisów prawnych obowiązujących na danym stanowisku.
2. Kierownicy działów upoważnieni są do:
1) współdziałania z Wydziałami Urzędu w zakresie merytorycznej działalności;
2) wydawania poleceń służbowych pracownikom w granicach ustalonego zakresu zadań i czynności oraz egzekwowanie ich prawidłowego i terminowego wykonania;
3) przedkładania kierownictwu Zakładu wniosków w sprawach:
a) awansów,
b) premii,
c) nagród,
d) kar porządkowych,
e) przedłużania bądź rozwiązywania umów o pracę,
f) urlopów.
3. Kierownicy działów ponoszą odpowiedzialność za pracę podległych pracowników.
§ 13.
1. Dyrektor Zakładu odpowiedzialny jest za udostępnianie informacji publicznej w zakresie działalności Zakładu na zasadach i w trybie określonym ustawą z dnia 6 września 2001 r.
o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112 poz. 1198 oraz z 2002 r. Nr 153, poz. 1271 oraz z 2004 r. Nr 240, poz. 2407 oraz z 2005 r. Nr 64, poz. 565 i Nr 132, poz. 1110).
2. Dyrektor Zakładu wyznacza pracownika odpowiedzialnego za opracowywanie i przekazywanie do urzędowego publikatora teleinformatycznego – Biuletynu Informacji Publicznej, materiałów określonych przepisami z zakresu dostępu do informacji publicznej.
§ 14.
W Zakładzie stosuje się następujące pieczęcie:
1) pieczęć nagłówkową o treści:
„Zakład Obsługi Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie
10-575 Olsztyn, Al. Mar. J. Piłsudskiego 7/9, tel., fax”;
2) pieczęcie do podpisu pism załatwiających sprawy:
a) „Dyrektor”, z podaniem imienia i nazwiska,
b) „Zastępca Dyrektora”, z podaniem imienia i nazwiska,
c) Z up. Dyrektora Zakładu Obsługi, z podaniem imienia i nazwiska;
3) pieczęcie do korespondencji, nie mającej charakteru rozstrzygającego z podaniem stanowiska oraz imienia i nazwiska pracownika.
§ 15.
Nadzór nad działalnością Zakładu sprawuje Dyrektor Generalny Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie.
§ 16.
Zmiany niniejszego Regulaminu mogą nastąpić w trybie właściwym dla jego ustalenia.