UWAGA!
Wersja historyczna z 2008/11/04 11:27:28 GMT+1.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep

 

 

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki

w Olsztynie

10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

tel./0-prefiks-89/ 52-32-259, 52-32-770

Wydział Polityki Społecznej

 

 

WYDANIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE W RAMACH DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ PLACÓWKI ZAPEWNIAJĄCEJ CAŁODOBOWĄ OPIEKĘ OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM, PRZEWLEKLE CHORYM LUB OSOBOM W PODESZŁYM WIEKU

 

 

1. Miejsce załatwienia sprawy

 

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki w Olsztynie

10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

 

Wydział Polityki Społecznej tel./0-prefiks-89/ 52-32-259, 52-32-770

 

2. Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

 

Oddział Nadzoru i Kontroli

 

Osoby odpowiedzialne  za załatwienie sprawy:

 

Sylwia Kicińska II piętro pok.244 tel. 0-89 5232634;

Elżbieta Pirowicz II piętro pok. 245 tel. 0-89 5232713;

Urszula Rusowicz II piętro pok. 245 tel. 0-89 5232713

 

 

3. Wymagane dokumenty:

Podmiot ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki zobowiązany jest złożyć wniosek (wzór załączony do pobranie) oraz obowiązujące załączniki:

1.  dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom,

2.  dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań określonych odrębnymi przepisami (wymagania p/poż., wymagania sanitarne, przepisy budowlane)

3.  koncepcję prowadzenia placówki,

4.  informację o sposobie finansowania placówki i niezaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

5.  informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osoby, która będzie kierowała placówką i zaświadczenie, że ze względu na stan zdrowia jest ona zdolna do prowadzenia placówki

6. Zaświadczenie o nadaniu nr REGON i NIP

 

4. Miejsce złożenia dokumentów:  

1.      bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego  Urzędu Wojewódzkiego Olsztyn, Al. Piłsudskiego 7/9, I piętro, pok.139,

2.      za pośrednictwem poczty na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej Al.Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn

 

5. Opłata skarbowa:

Wniosek i załączniki nie podlegają opłacie skarbowej z mocy art.2 ust.1 pkt 1 lit. b) ustawy
z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2004r. Nr 253, poz.2532 z późn.zm.

  

6. Termin załatwienia sprawy:

-    w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zezwolenie, zespół inspektorów wydziału polityki społecznej, dokonuje oględzin obiektu, w którym usytuowana jest placówka,

-    Wniosek rozpatrywany jest w terminie 14 dni od dnia zakończenia oględzin obiektu.

 

7. Sposób załatwienia sprawy:

Decyzja administracyjna

 

8. Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego do Ministra Pracy i Polityki Społecznej, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji

 

9. Dodatkowe informacje:

Wojewoda Warmińsko-Mazurski prowadzi rejestr placówek.

Prowadzenie bez zezwolenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, podlega karze pieniężnej w wysokości 10.000 zł, na podstawie art. 130  ust.2 ustawy o pomocy społecznej.

 

10. Podstawa prawna :

 

1.      art. 22 ust.3 oraz art. 67, 69 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy  społecznej (Dz.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 539 z późniejszymi zmianami),

2.      rozporządzenie  Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2005r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz.U.Nr 86, poz.740)

 

 

 

Wniosek o wydanie zezwolenia  (do pobrania)

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Alfred Wenzlawski
tel.(089)52-32-236, fax. (089)53-51-881
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść: Joanna Jabłonka
Data modyfikacji: 2006/11/20 14:11:50
Redaktor wprowadzający: