Skargi dotyczące wykonywania przez organy jednostek samorządu gminnego i powiatowego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w przedmiocie pomocy społecznej
zadania zlecone gminie:
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych
- opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia
- organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania
dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską zywiołową lub ekologiczną
- prowzdzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- realizacja zadań wynikających z rzadowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu zycia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia
zadania zlecone powiatowi
- pomoc uchodźcom w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacania ze te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniuw Narodowym Funduszu Zdrowia
- prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi
- realizacja zadań wynikających z rzadowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochrone poziomu zycia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia
Skargi dotyczące zakresu i sposobu świadczenia usług oraz przestrzegania praw mieszkańców w domach pomocy społecznej i w placówkach opieki całodobowej dla osób w podeszłym wieku, przewlekle chorych i niepełnosprawnych
Skargi dotyczące ustalania uprawnień i przyznawania świadczeń rodzinnych oraz zaliczek alimentacyjnych
Skargi dotyczące realizacji programu korekcyjno-edukacyjnego dla osób stosujących przemoc w rodzinie oraz realizacja zadań przez specjalistyczne ośrodki wsparcia dla ofiar przemocy w rodzinie.
1. Miejsce złożenia skargi wg. właściwości terytorialnej:
Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:
· Kętrzyn
· Mrągowo
· Nidzica
· Olsztyn – miasto
· Olsztyn – powiat
· Szczytno
skargi w formie pisemnej składa się:
- bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie
Aleja Piłsudskiego 7/9, I piętro pok.139
- za pośrednictwem poczty na adres:
Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki
Wydział Polityki Społecznej
Aleja Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn
skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:
- bezpośrednio w Oddziale Zabezpieczenia Społecznego Wydziału Polityki Społecznej w Olsztynie Aleja Piłsudskiego 7/9
osoba odpowiedzialna - Iwona Karkut
I piętro, pok. 133 nr tel. 0-89 52 32 205
w poniedziałek od 8:00 do 16:00, a w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30
Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:
- Bartoszyce
- Braniewo
- Elbląg – miasto
- Elbląg – powiat
- Iława
- Ostróda
- Nowe Miasto Lubawskie
- Lidzbark Warmiński
skargi w formie pisemnej składa się:
- bezpośrednio w sekretariacie Oddziału Zamiejscowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu
ul.Wojska Polskiego 1/3 , I piętro pok.141-143
- za pośrednictwem poczty na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Oddział Polityki Społecznej
ul.Wojska Polskiego 1/3 82-300 Elbląg
skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:
- bezpośrednio w Oddziale Polityki Społecznej Oddziału Zamiejscowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu
ul.Wojska Polskiego 1/3 ,
osoba odpowiedzialna – Irena Dryka
I piętro pok.141-143, nr tel. 0-55 23 74 585
w poniedziałek od 8:00 do 16:00, a w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30
Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:
- Ełk
- Giżycko
- Gołdap
- Olecko
- Pisz
- Węgorzewo
skargi w formie pisemnej składa się:
- bezpośrednio - Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej w delegaturze w Ełku Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku,
ul.Mickiewicza 15 VI piętro pok.2
- za pośrednictwem poczty na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Delegatura w Ełku Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej ul. Mickiewicza 15, 19-300 Ełk
skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:
- bezpośrednio Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej w delegaturze w Ełku Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku ,
osoby odpowiedzialne
Katarzyna Górska
VI piętro pok.5, nr tel. 0-87 62 11 760
Małgorzata Andrukiewicz
VI piętro pok.5, nr tel. 0-87 61 01 252
w poniedziałek od 8:00 do 16:00, a w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30
2. Sposoby załatwienia sprawy
- udzielenie wyjaśnień
- kontrola doraźna w jednostce
- wszczęcie postępowania administracyjnego
3. Termin załatwienia sprawy
skarga wniesiona przez stronę – do jednego miesiąca
skarga wniesiona przez posła, senatora, radnego - do 14 dni
4. Opłata skarbowa:
brak
5. Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy
Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawierające oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej do załatwiania skargi.
Zawiadomienie o odmownym sposobie załatwienia sprawy zawiera także uzasadnienie faktyczne i prawne.
6. Inne informacje
W przypadku, gdy przedmiot skargi nie dotyczy realizacji zadań zleconych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych lub działalności domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom w podeszłym wieku, przewlekle chorym i niepełnosprawnym zgodnie z art.231 kpa skargę przekazuje się w terminie 7 dni do organu właściwego do jej załatwienia.
7. Podstawa prawna:
art.221 w związku z art. 229 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego