UWAGA!
Wersja historyczna z 2008/03/28 08:15:55 GMT+1.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep
Skarga dotycząca działalności jednostek organizacyjnych pomocy społecznej w zakresie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej

 

Warmińsko – Mazurski Urząd Wojewódzki

w Olsztynie

10- 575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

tel. / 0-prefiks-89 / 52-32-381, 52-32-205

 

 

Wydział Polityki Społecznej więcej>

 

 

 

Skargi dotyczące wykonywania przez organy jednostek samorządu gminnego i powiatowego zadań zleconych z zakresu administracji rządowej w przedmiocie pomocy społecznej

      zadania zlecone gminie:

  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków stałych
  • opłacanie składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia
  • organizowanie i świadczenie specjalistycznych usług opiekuńczych w miejscu zamieszkania
    dla osób z zaburzeniami psychicznymi
  • przyznawanie i wypłacanie zasiłków celowych na pokrycie wydatków związanych z klęską zywiołową lub ekologiczną 
  • prowzdzenie i rozwój infrastruktury środowiskowych domów samopomocy dla osób z zaburzeniami psychicznymi
  • realizacja zadań wynikających z rzadowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochronę poziomu zycia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia

      zadania zlecone powiatowi

  • pomoc uchodźcom w zakresie indywidualnego programu integracji oraz opłacania ze te osoby składek na ubezpieczenie zdrowotne określonych w przepisach o powszechnym ubezpieczeniuw Narodowym Funduszu Zdrowia
  • prowadzenie i rozwój infrastruktury ośrodków wsparcia dla osób z zaburzeniami psychicznymi
  • realizacja zadań wynikających z rzadowych programów pomocy społecznej, mających na celu ochrone poziomu zycia osób, rodzin i grup społecznych oraz rozwój specjalistycznego wsparcia

 

Skargi dotyczące zakresu i sposobu świadczenia usług oraz przestrzegania praw mieszkańców w domach pomocy społecznej i w placówkach opieki całodobowej dla osób w podeszłym wieku, przewlekle chorych i niepełnosprawnych

 

Skargi dotyczące ustalania uprawnień i przyznawania świadczeń rodzinnych oraz zaliczek alimentacyjnych

 

 

 

1. Miejsce złożenia skargi wg. właściwości terytorialnej:

 

Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:

  • Działdowo

·         Kętrzyn

·         Mrągowo

·         Nidzica

·         Olsztyn – miasto

·         Olsztyn – powiat

·         Szczytno

skargi w formie pisemnej składa się:

  • bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Olsztynie

Aleja Piłsudskiego 7/9, I piętro pok.139

  • za pośrednictwem poczty na adres: 

         Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki

         Wydział Polityki Społecznej 

         Aleja Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn

 

skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:

  • bezpośrednio w Oddziale Nadzoru i Kontroli Wydziału Polityki Społecznej w Olsztynie Aleja Piłsudskiego 7/9

 

osoba odpowiedzialna  - Marzena Przybylska

II piętro, pok. 245  nr tel. 0-89 52 32 695

w poniedziałek od  8:00 do 16:00,  a  w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30

 

Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:

  • Bartoszyce
  • Braniewo
  • Elbląg – miasto
  • Elbląg – powiat
  • Iława
  • Ostróda
  • Nowe Miasto Lubawskie
  • Lidzbark Warmiński

skargi w formie pisemnej składa się:

  • bezpośrednio w sekretariacie  Oddziału Zamiejscowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu

          ul.Wojska Polskiego 1/3 , I piętro pok.141-143

  • za pośrednictwem poczty na adres:  Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Oddział Polityki Społecznej 

          ul.Wojska Polskiego 1/3  82-300 Elbląg

skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:

  • bezpośrednio w Oddziale Polityki Społecznej Oddziału Zamiejscowego Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Elblągu

ul.Wojska Polskiego 1/3 ,

 

osoba odpowiedzialna – Irena Dryka

I piętro pok.141-143, nr tel. 0-55 23 32 882 

w poniedziałek od  8:00 do 16:00,  a  w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30

 

Skargi dotyczące jednostek z terenu powiatów:

  • Ełk
  • Giżycko
  • Gołdap
  • Olecko
  • Pisz
  • Węgorzewo

skargi w formie pisemnej składa się:

  • bezpośrednio - Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej w delegaturze w Ełku Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku,

         ul.Mickiewicza 15 VI piętro pok.2

  • za pośrednictwem poczty na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Delegatura w Ełku Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej ul. Mickiewicza 15, 19-300 Ełk

skargi wnoszone ustnie przyjmowane są do protokołu:

  • bezpośrednio Samodzielne stanowisko pracy ds. polityki społecznej w delegaturze w Ełku Warmińsko-Mazurskiego Urzędu Wojewódzkiego w Ełku ,

 

osoby odpowiedzialne

Katarzyna Górska

VI piętro pok.5, nr  tel. 0-87 62 11 760

Bożena Bagan

VI piętro pok.3, nr  tel. 0-87 61 01 252

 

 

w poniedziałek od  8:00 do 16:00,  a  w pozostałe dni robocze od 7:30 do 15:30

 

 

2. Sposoby załatwienia sprawy

  1. udzielenie wyjaśnień
  2. kontrola doraźna w jednostce
  3. wszczęcie postępowania administracyjnego 

 

3. Termin załatwienia sprawy

skarga wniesiona przez stronę – do jednego miesiąca

skarga wniesiona przez posła, senatora, radnego  - do 14 dni  

 

4. Opłata skarbowa:

brak

 

5. Sposób przekazania informacji o sposobie załatwienia sprawy

Pisemne zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi zawierające oznaczenie organu od którego pochodzi, wskazanie w jaki sposób skarga została załatwiona oraz podpis z podaniem imienia i nazwiska osoby upoważnionej do załatwiania skargi.

Zawiadomienie o odmownym sposobie załatwienia sprawy zawiera także uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

6. Inne informacje

W przypadku, gdy przedmiot skargi nie dotyczy realizacji zadań zleconych z pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych lub działalności domów pomocy społecznej i placówek zapewniających całodobową opiekę osobom w podeszłym wieku, przewlekle chorym i niepełnosprawnym zgodnie z art.231 kpa skargę przekazuje się w terminie 7 dni do organu właściwego do jej załatwienia.

 

7. Podstawa prawna:

art.221 w związku z art. 229 pkt 2 Kodeksu Postępowania Administracyjnego

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Alfred Wenzlawski
tel.(089)52-32-236, fax. (089)53-51-881
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść: Joanna Jabłonka
Data modyfikacji: 2008/03/28 08:15:55
Redaktor wprowadzający: