UWAGA!
Wersja historyczna z 2006/11/20 14:29:04 GMT+1.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep
Przyznanie statusu zakładu aktywności zawodowej

 

WARMIŃSKO-MAZURSKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w OLSZTYNIE

10-035 Olsztyn, Al Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9

tel. (089) 5232 200

 

Wydział Polityki Społecznej, tel. 52 32 429

 

Przedmiot sprawy:

Wydanie decyzji administracyjnej w sprawie przyznania statusu zakładu aktywności zawodowej.

 

Podstawa prawna:

Art. 29 ust. 1 oraz art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. nr 123 poz. 776 ze zm.)

Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 21 stycznia 2000 r. w sprawie zakładów aktywności zawodowej (Dz.U.Nr 6, poz. 77),

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zakładów aktywności zawodowej (Dz.U. Nr 132, poz. 1229).

 

Wymagane dokumenty:

Wniosek organizatora adresowany do Marszałka Warmińsko-Mazurskiego zawierający:

    • nazwę oraz siedziba organizatora,

    • status prawny i podstawę działania,

    • statut organizatora określający cele i sposoby działania na rzecz osób niepełnosprawnych,

    • adres zakładu oraz tytuł prawny do lokalu,

    • proponowaną liczbę niepełnosprawnych pracowników zakładu wraz z opisem ich niepełnosprawności i rodzaju proponowanej aktywności zawodowej,

    • plan działalności gospodarczej oraz program przysposobienia społeczno- zawodowego,

    • proponowaną wysokość podstawowego wynagrodzenia osób niepełnosprawnych, wyrażoną jako wskaźnik procentowy najniższego wynagrodzenia,

    • proponowaną obsadę etatową zakładu z wyszczególnieniem liczby stanowisk i wymaganych kwalifikacji personelu, oraz wyliczone na tej podstawie proporcje o których mowa w § 2 ust. 2 rozporządzenia,

    • preliminarz kosztów utworzenia zakładu, z uwzględnieniem podziału na poszczególne rodzaje kosztów, o których mowa w § 6,

    • preliminarz kosztów działalności obsługowo – rehabilitacyjnej zakładu, z podziałem na poszczególne rodzaje kosztów, o których mowa w § 7,

    • plan pomieszczeń zakładu oraz opis przeznaczenia obiektów i lokali z uwzględnieniem ich dostosowania do potrzeb i możliwości pracowników oraz rodzajów ich niepełnosprawności,

    • projekt statutu i regulaminu zakładu oraz regulaminu zakładowego funduszu aktywności.

Złożony Marszałkowi wniosek jest przedstawiany do opinii starosty właściwego dla siedziby organizatora, który w ciągu 14 dni wydaje opinię. Na podstawie pozytywnej opinii starosty Marszałek dokonuje oceny wniosku, co do prawidłowości planowanych we wniosku kosztów utworzenia zakładu i działalności obsługowo – rehabilitacyjnej, a także bierze pod uwagę wysokość środków funduszu w danym roku, potrzeby lokalnego rynku pracy, liczbę osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności, wkład finansowy organizatora w kosztach utworzenia zakładu aktywności zawodowej.

W terminie 30 dni od otrzymania opinii starosty powiadamia się organizatora o sposobie rozpatrzenia wniosku.

Po zakończeniu negocjacji strony zawierają umowę określającą zasady finansowania. Po otrzymaniu środków funduszu od Marszałka organizator tworzy zakład aktywności zawodowej.

Po utworzeniu zakładu organizator występuje do Państwowej Inspekcji Pracy o dokonanie oceny przystosowania obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Po uzyskaniu opinii PIP, organizator składa do Wojewody kompletny wniosek o przyznanie statusu zakładu aktywności zawodowej.

Wojewoda wydaje organizatorowi decyzję w sprawie przyznania statusu zakładu aktywności zawodowej na podstawie dokumentów określonych w art. 29 ust. 1 ustawy.

Wniosek powinien zawierać:

  • dokumenty potwierdzające wymagany stan zatrudnienia,

  • oświadczenie o zapewnieniu opieki medycznej,

  • decyzję PIP w sprawie oceny przystosowania obiektów do potrzeb osób niepełnosprawnych,

  • opinię starosty,

Po otrzymaniu decyzji organizator składa jej kopię we właściwej jednostce organizacyjnej samorządu wojewódzkiego wraz z wnioskiem o uruchomienie środków przewidzianych w umowie.

 

Opłata:

Od podań i załączników do podań pobiera się opłatę skarbową w znaczkach skarbowych zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 86, poz. 960 z późniejszymi zmianami)

 

Termin załatwienia:

Terminy - przewidziane przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. (tekst jednolity Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071) tj.: 1-miesięczne lub 2-miesięczne w przypadku spraw szczególnie skomplikowanych.

 

Miejsce złożenia dokumentów po utworzeniu zakładu aktywności zawodowej:

Kancelaria Urzędu Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9 pok. 55 lub kancelaria Wydziału Polityki Społecznej pok. 139

 

Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

Odział Pracy Wydziału Polityki Społecznej

 

Sposób przekazania informacji o załatwieniu sprawy:

Rozstrzygnięcie merytoryczne w formie decyzji zostanie doręczone stronom przez pocztę za zwrotnym potwierdzeniem odbioru lub osobiści w siedzibie urzędu

 

Tryb odwoławczy:

Stronom przysługuje prawo wniesienia odwołania od decyzji Wojewody do Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej, za pośrednictwem organu I instancji, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Alfred Wenzlawski
tel.(089)52-32-236, fax. (089)53-51-881
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść: Marek Zaczek
Data modyfikacji: 2006/11/20 14:29:04
Redaktor wprowadzający: główny administrator serwisu