UWAGA!
Wersja historyczna z 2005/06/08 13:27:47 GMT+2.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep

WYDANIE ZEZWOLENIA NA PROWADZENIE W RAMACH DZIAŁALNOŚCI STATUTOWEJ PLACÓWKI ZAPEWNIAJĄCEJ CAŁODOBOWĄ OPIEKĘ OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM, PRZEWLEKLE CHORYM LUB OSOBOM W PODESZŁYM WIEKU

 

Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki

w Olsztynie

10-575 Olsztyn Al. Marsz. J. Piłsudskiego 7/9

tel./0-prefiks-89/ 52-32-259, 52-32-770

Wydział Polityki Społecznej

 

 

Przedmiot sprawy:

Postępowanie w sprawie wydania zezwolenia na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku

 

Podstawa prawna :

1.      art. 22 ust.3 oraz art. 67, 69 ust.1 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy  społecznej (Dz.U. z 2004 r. Nr 64, poz. 539 z późniejszymi zmianami),

2.      rozporządzenie   Ministra Polityki Społecznej z dnnia 28 kwietnia 2005r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie w ramach działalności statutowej placówki zapewniającej całodobową opiekę (Dz.U.Nr 86, poz.740)

 

Wymagane dokumenty:

Podmiot ubiegający się o wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki zobowiązany jest złożyć wniosek (wzór załączony ) oraz obowiązujące załączniki:

1.      dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom,

2.      dokumenty potwierdzające spełnianie wymagań określonych odrębnymi przepisami,

3.      koncepcję prowadzenia placówki,

4.      informację o sposobie finansowania placówki i niezaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,

5.      informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osoby, która będzie kierowała placówką i zaświadczenie, że ze względu na stan zdrowia jest ona zdolna do prowadzenia placówki.

 

Opłata skarbowa:

Wniosek i załączniki nie podlegają opłacie skarbowej z mocy art.2 ust.1 pkt 1 lit. b) ustawy
z dnia 9 września 2000r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2004r. Nr 253, poz.2532 z późn.zm.

 

Miejsce złożenia dokumentów:  

1.      bezpośrednio w sekretariacie Wydziału Polityki Społecznej Warmińsko-Mazurskiego  Urzędu Wojewódzkiego Olsztyn, Al. Piłsudskiego 7/9, I piętro, pok.139,

2.      za pośrednictwem poczty na adres: Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki Wydział Polityki Społecznej Al.Piłsudskiego 7/9 10-575 Olsztyn

 

Termin załatwienia sprawy:

-          w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zezwolenie, zespół inspektorów wydziału polityki społecznej, dokonuje oględzin obiektu, w którym usytuowana jest placówka,

-          Wniosek rozpatrywany jest w terminie 14 dni od dnia zakończenia oględzin obiektu.

 

Sposób załatwienia sprawy:

Decyzja administracyjna

 

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Wojewody Warmińsko-Mazurskiego do Ministra Polityki Społecznej, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji

 

Dodatkowe informacje:

Wojewoda Warmińsko-Mazurski prowadzi rejestr placówek.

Prowadzenie bez zezwolenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, podlega karze pieniężnej w wysokości 10.000 zł, na podstawie  art. 130  ust.2 ustawy o pomocy społecznej.

 

Komórka odpowiedzialna za załatwienie sprawy:

Oddział Nadzoru i Kontroli Wydziału Polityki Społecznej

tel. /0-prefiks-89/ 52-32-634, 52-32-713

 

 

 

Wniosek o wydanie zezwolenia  (do pobrania)

 

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Rzecznik Prasowy Wojewody - Alfred Wenzlawski
tel.(089)523-22-76, fax. (089)535-18-81
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść: Marek Zaczek
Data modyfikacji: 2005/06/08 13:27:47
Redaktor wprowadzający: