UWAGA!
Wersja historyczna z 2008/12/03 16:12:06 GMT+1.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep
SKARGI I WNIOSKI - Analiza Sprawozdania

SPRAWOZDANIE 2005

 

 

 

SKARGI I WNIOSKI

 

 

  

 

GW.III.

0557

ANALIZY

SPRAWOZDANIA

 

 

  

 

WYK. INSPEKTOR

JOLANTA KOSZCZAŁ

 

 

 

 

Analiza przyjmowania i załatwiania skarg i wniosków w 2005 r. rozpatrzonych przez Warmińsko-Mazurski Urząd Wojewódzki łącznie z delegaturami zamiejscowymi oraz jednostki podporządkowane Wojewodzie.

 

 

Analiza została opracowana w oparciu o dokumentację będącą w zasobach tut. Urzędu oraz sprawozdania złożone przez jednostki podporządkowane Wojewodzie.

W 2005r. do Urzędu Wojewódzkiego łącznie z delegaturami zamiejscowymi wpłynęło 307 skarg i wniosków. We własnym zakresie załatwiono 115, przekazano do rozpatrzenia według właściwości 192. Ogólna liczna skarg i wniosków złożonych w Urzędzie Wojewódzkim w porównaniu z 2004r. zmniejszyła się o 5,2 %.

Głównym źródłem skarg było niezadowolenie z funkcjonowania organów samorządów terytorialnych, terytorialnych ich jednostek organizacyjnych, organizacyjnych szczególnie ośrodków pomocy społecznej, i spółek zarządzających zasobem mieszkaniowym. Wyjaśnianiem podnoszonych w nich zarzutów, zajmował się Wydział Prawny i Nadzoru, Rozwoju Regionalnego oraz Polityki Społecznej w Olsztynie i jego Oddziały w Elblągu i Ełku. W głównej mierze dotyczyły zbyt małych, zdaniem skarżących, środków przeznaczanych na pomoc potrzebującym, jak również procedur związanych z ich przyznawaniem i przekazywaniem. Znaczną część skarg stanowiła problematyka zanieczyszczania środowiska. Ich rozpatrzeniem pod względem merytorycznym zajmował się Wydział Środowiska i Rolnictwa. Pozostałe skargi dotyczyły działalności organów stanowiących samorządów terytorialnych, wywiązywania się z realizacji zadań własnych przez samorządy terytorialne, a w szczególności gospodarki nieruchomościami, sprawami z zakresu budownictwa. Wnoszono również skargi na działalność administracji rządowej w województwie. Część dotyczyła pracowników urzędu wojewódzkiego oraz sposobu prowadzenia postępowań administracyjnych przez organy wojewódzkiej administracji zespolonej. Wszystkie były wnikliwie i szczegółowo wyjaśniane. Przeprowadzone postępowania wyjaśniające nie potwierdziły stawianych zarzutów.

Do 3 jednostek podporządkowanych Wojewodzie wpłynęło 6 skarg, z których 4 załatwiono we własnym zakresie. Dotyczyły one w przypadku W.-M. Centrum Zdrowia Publicznego niezgodnego z prawem funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej i dwóch różnych wyników badań laboratoryjnych pochodzących z jednego pobrania krwi. Do W.-M. Ośrodka Doradztwa Rolniczego wpłynęła skarga dotycząca zatrudnienia doradcy na terenie gminy Srokowo natomiast do Wojewódzkiego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Elblągu skarga w sprawie ustalenia stopnia niepełnosprawności osób pobierających renty socjalne

W 2005r. w Warmińsko-Mazurskim Urzędzie Wojewódzkim przyjęto w sprawach skarg i wniosków 232 interesantów, w tym przez kierownictwo 191. Wszystkie sprawy załatwiono niezwłocznie, stosownie do przepisów Kpa. Przyjmowano je do protokołu nadając im właściwy bieg administracyjny, wyjaśniano, przedstawiając aktualnie obowiązujące przepisy prawne.

 

 

Załącznik Nr 1b

 

Zestawienie sposobu załatwienia skarg i wniosków w 2005r.

 

Wyszczególnienie:

-wydziały urzędu z delegaturami;

-jednostki podporządkowane.

Załatwiono w okresie sprawozdawczym

Sposób załatwienia

 ( z rub. 5)

Przetermi-

nowano

(ogółem

 z rubr. 4 i 5)

ogółem(4+5)

w tym

Pozyty

wny

Negaty

wny

Inny

 

Przekazano wg właściwości

Załatwiono we własnym zakresie

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

Gabinet Wojewody

99

92

7

7

-

-

-

Biuro Dyrektora Generalnego

17

3

14

2

-

12

-

Polityki Społecznej

67

41

26

7

16

3

1

Prawny i Nadzoru

45

15

30

7

16

7

-

Rozwoju Regionalnego

46

28

18

2

4

12

-

Środowiska i Rolnictwa

26

13

13

3

2

8

-

Spraw Obywatelskich i Migracji

7

-

7

-

-

7

-

Pozostałe wydziały

-

-

-

-

-

-

-

RAZEM

307

192

115

28

38

49

1

JEDNOSTKI PODPORZĄDKOWANE

 

 

 

 

 

 

 

W-M Centrum Zdrowia Publicznego

4

2

2

2

-

-

-

W-M Ośrodek Doradztwa Rolniczego

1

-

1

1

-

-

-

Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Elblągu

1

-

1

-

-

1

-

Pozostałe jednostki podporządkowane

-

-

-

-

-

-

-

RAZEM

6

2

4

3

-

1

-

 

 

Zał. Nr 2b

 

Zestawienie skarg i wniosków załatwionych w 2005r. ( z rubryki 5 załącznika Nr 1b) według problematyki

 

 

Lp

Problematyka

I - Urząd Wojewódzki

II - Jednostki podporządkowane

Razem

1

2

3

4

I.

 

Gabinet Wojewody

7

1.

stosunki cywilno-prawne obywateli

3

 

2.

działalność organów jednostek samorządu terytorialnego

2

 

3.

gospodarka nieruchomościami komunalnymi

1

 

4.

wydanie opinii w sprawie obelisku

1

 

II.

 

Biuro Dyrektora Generalnego

14

1.

działalność pracowników urzędu wojewódzkiego

10

 

2.

naruszenie procedur w postępowaniu administracyjnym

1

 

3.

na bezczynność organu

1

 

4.

na działalność organu samorządowego

1

 

5.

użytkowanie energii elektrycznej w budynku mieszkalnym

1

 

III.

 

Wydział Polityki Społecznej

26

1.

Odmowa przyznania prawa do świadczeń rodzinnych

1

 

2.

Nie przyjęcie przez pracownika socjalnego podania o pomoc

1

 

3.

Odmowa dyrektora domu pomocy społecznej dotycząca przewiezienia pensjonariuszki z powrotem do DPS

1

 

4.

Trudności w uzyskaniu przeniesienia do innego typu DPS

1

 

5.

Trudności w adaptacji lokalu mieszkalnego wpisanego do rejestru zabytków na cele hotelarsko-gastronomiczne

1

 

6.

Nielegalne zatrudnienie

2

 

7.

Działalność oddziału kontroli legalności zatrudnienia

1

 

8.

Skarga na dyrektora powiatowego urzędu pracy i nieprawidłowości w przebiegu szkolenia dla osób bezrobotnych

1

 

9.

Zachowanie pracownika socjalnego

3

 

10.

Działalność ośrodka pomocy społecznej, brak pomocy, niska pomoc, tryb przeprowadzenia wywiadu

4

 

11.

Realizacja zadań wynikających z ustawy o świadczeniach rodzinnych

3

 

12.

Działalność ośrodka adaptacyjno-opiekuńczego

2

 

13.

Działalność organu samorządu terytorialnego

1

 

14.

Nie rozstrzygnięcie złożonego wniosku z prośba o udzielenie pomocy społecznej

1

 

15.

Opieszałe załatwienie sprawy umieszczenia w domu pomocy społecznej

1

 

16.

Błędne ustalenie dochodu rodziny, a w związku z tym ograniczenie rozmiaru udzielanej pomocy

1

 

17.

Utrudnianie w przyjmowaniu dzieci do OIK i niewłaściwe zapewnienie im opieki

1

 

IV.

 

Wydział Prawny i Nadzoru

30

1.

Skargi na działalność stanowiących organów samorządu terytorialnego

30

 

V.

 

Wydział Rozwoju Regionalnego

18

1.

Administracji architektoniczno-budowlanej

8

 

2.

Komunikacji

1

 

3.

Gospodarki nieruchomościami

2

 

4.

Geodezji i kartografii

7

 

VI.

 

Wydział Środowiska i Rolnictwa

13

1.

Zagadnienia związane z gospodarka wodno-ściekową

3

 

2.

Zagadnienia związane z ochrona przyrody

6

 

3.

Szkody wyrządzone przez zwierzęta objęte ochroną

1

 

4.

Zagadnienia związane z uciążliwą lokalizacją obiektów

1

 

5.

Zagadnienia związane z gospodarką odpadami

1

 

6.

Przekazanie materiałów związanych z obchodami Światowego Dnia Ochrony Środowiska

1

 

VII.

 

Wydział Spraw Obywatelskich i Migracji

7

1.

Sprawy meldunkowe

4

 

2.

Działalność pracownika ds. paszportowych

1

 

3.

Działalność kierownika USC

1

 

4.

Błąd w wystawionym akcie stanu cywilnego

1

 

 

 

WYDZIAŁY RAZEM

115

 

 

JEDNOSTKI PODPORZĄDKOWANE

 

I.

 

W-M Centrum Zdrowia Publicznego

2

1.

Niezgodne z prawem funkcjonowanie zakładu opieki zdrowotnej

1

 

2.

Dwa różne wyniki badań laboratoryjnych pochodzących z jednego pobrania krwi

1

 

II.

 

W-M Ośrodek Doradztwa Rolniczego

1

1.

Zatrudnienie doradcy na terenie gminy Srokowo

1

 

III.

 

Wojewódzki Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Elblągu

1

1.

Ustalenie stopnia niepełnosprawności osób pobierających renty socjalne

1

 

 

 

JEDNOSTKI PODPORZĄDKOWANE RAZEM

4

 

 

  

Załącznik Nr 3b

 

Zestawienie przyjęć interesantów w ramach skarg i wniosków w 2005r.

 

Lp.

Wyszczególnienie

Ilość przyjętych interesantów

Ogółem

W tym przez kierownictwo jednostek organizacyjnej

1

2

3

4

1.

Wydziały Urzędu Wojewódzkiego

6,185,21

165,21

1a.

Oddziały Wydziałów UW w Delegaturach

5,15

5

2.

Jednostki Podporządkowane

----

------

 

Razem:

232

191

 

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Alfred Wenzlawski
tel.(089)52-32-236, fax. (089)53-51-881
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść:
Data modyfikacji: 2008/03/27 07:59:33
Redaktor wprowadzający: główny administrator serwisu