UWAGA!
Wersja historyczna z 2003/11/28 10:07:28 GMT+1.  Powrót do wersji aktualnej

Warmińsko - Mazurski
Urząd Wojewódzki w Olsztynie
jednostka sektora finansów publicznych

szukaj >

bip_logo_pl
odstep
Dokonywanie wpisu do rejestru lub wykreślenia z rejestru ośrodków uprawnionych do organizowania turnusów rehabilitacyjnych lub przyjmujących grupy turnusowe.


 

WARMIŃSKO-MAZURSKI URZĄD WOJEWÓDZKI

w OLSZTYNIE

Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9

10-575 Olsztyn

 

Wydział Polityki Społecznej: tel. 523 24 29, więcej>

 

 

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych ( Dz. U. z 1997 r. Nr 123, poz. 776 ze zm.)

Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 maja 2003 r. w sprawie turnusów rehabilitacyjnych (Dz.U. z 2003 r. Nr 100 poz. 926)

 

 

 

Wymagane dokumenty:

Warunkiem dokonania wpisu do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy dla osób niepełnosprawnych korzystających z dofinansowania, jest rozpatrzenie przez Wojewodę wniosku o wpis do tego rejestru, złożonego przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek, zwanego dalej “wnioskiem ośrodka”, zaopiniowanego przez samorząd województwa.

Ośrodki ubiegające się o wpisanie do rejestru składają wniosek do właściwego terytorialnie samorządu województwa, który po zaopiniowaniu wniosku w terminie 30 dni od dnia jego wpływu, przekazuje wniosek Wojewodzie. (Art. 10 d ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych)

(Załącznik Nr 1)

 

 

 

Opinia powinna zawierać:

  1. stwierdzenie zgodności lub braku zgodności informacji zawartych we wniosku ośrodka ze stanem faktycznym,

  2. informację o standardzie ośrodka,

  3. ocenę warunków sanitarnohigienicznych,

  4. ocenę możliwości zapewnienia osobom niepełnosprawnym dogodnych warunków pobytu, odpowiednich do rodzajów ich niepełnosprawności,

  5. ocenę zaplecza i jego wyposażenia do prowadzenia różnych form aktywnej rehabilitacji, w tym zaplecza do prowadzenia zajęć ogólnousprawniających w zależności od rodzaju turnusu oraz inne uznane za istotne informacje o ośrodku.

Ośrodek uznaje się za spełniający warunki dostępności dla osób niepełnosprawnych, jeśli obiekty, pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie ośrodka zapewniają bezpieczne i samodzielne użytkowanie przez te osoby. (Ośrodek powinien spełniać warunki określone w § 17 ust. 2 cyt. rozporządzenia)

Rozpatrzenie przez Wojewodę wniosku następuje w terminie 30 dni od jego wpływu. O sposobie rozpatrzenia Wojewoda zawiadamia ośrodek i samorząd województwa albo organizatora turnusu.

 

 

 

Wpis do rejestru ośrodków.

Wpis do rejestru ośrodków otrzymuje ośrodek na okres 3 lat, jeżeli:

  1. wniosek został złożony przez właściciela lub użytkownika wieczystego nieruchomości, w której zlokalizowany jest ośrodek,

  2. dysponuje:

  • bazą noclegową i żywieniową umożliwiającą realizację turnusu dla co najmniej 20-osobowej, zorganizowanej grupy osób niepełnosprawnych, wraz z niezbędnymi opiekunami i kadrą,

  • odpowiednim i odpowiednio wyposażonym zapleczem do realizacji aktywnych form rehabilitacji, w tym prowadzenia zajęć ogólnousprawniających i sportowo rekreacyjnych oraz innych zajęć, wynikających z programu turnusu,

  • zapleczem rekreacyjno-wypoczynkowym,

  • gabinetem lekarskim lub zabiegowym wyposażonym w umywalkę z bieżącą wodą, leżankę lekarską, wagę lekarską, aparat do mierzenia ciśnienia oraz podstawowy zestaw do udzielania pierwszej pomocy,

  1. obiekty, pomieszczenia, infrastruktura i otoczenie (teren) ośrodka dostępne są dla osób niepełnosprawnych,

  2. uzyskał opinię samorządu województwa.

W przypadku gdy ośrodek nie posiada własnego pełnego zaplecza a zapewnia osobom niepełnosprawnym możliwość korzystania poza ośrodkiem z takiego zaplecza – na podstawie zawartej umowy – dołącza tę umowę do wniosku o rejestrację.

Wpisu do rejestru ośrodków dokonuje się niezwłocznie po rozpatrzeniu wniosku, na podstawie informacji zawartych we wniosku oraz opinii samorządu województwa, nadając ośrodkowi numer określony w następujący sposób:

  • symbol rejestru ośrodków “OD”,

  • numer statystyczny województwa “14”,

  • numer kolejny wpisu w danym roku kalendarzowym,

  • ostatnie dwie cyfry roku, (Numer wpisu składa się z ciągu powyższych znaków rozdzielonych ukośnikami).

Wzór zawiadomienia o wpisie do rejestru ośrodków określa załącznik nr 10 do cyt. rozporządzenia

Zawiadomienie o odmowie wpisu do rejestru powinno zawierać uzasadnienie.

Rejestr ośrodków zawiera następujące informacje:

1) nazwę, adres, numer telefonu, numer faksu i adres poczty elektronicznej ośrodka;

2) numer, datę dokonania wpisu do rejestru oraz datę ważności tego wpisu;

3) oznaczenie rodzaju turnusów, jakie mogą odbywać się w ośrodku;

4) oznaczenie dysfunkcji lub schorzenia osób, dla których ośrodek spełnia warunki dostępności;

5) liczbę miejsc noclegowych;

6) rodzaj zabudowy;

  1. określenie:

  1. rodzaju (typu) ośrodka,

  2. okresu świadczonych usług,

  3. posiadanego zaplecza, o którym mowa w § 14 ust. 1 pkt 2 lit. b i cyt. rozporządzenia.

7) Informacje, o których mowa wyżej wprowadza się do rejestru na podstawie zweryfikowanych danych zawartych we wniosku ośrodka (zał. nr 1 do karty informacyjnej).

 

 

 

Wykreślenie z rejestru:

Ośrodek jest zobowiązany do niezwłocznego powiadamiania Wojewody o każdej zmianie warunków stanowiących podstawę uzyskania wpisu.

Wojewoda wykreśla ośrodek z rejestru w razie niespełniania warunków stanowiących podstawę uzyskania wpisu lub w przypadku uniemożliwienia kontroli ośrodka lub organizatora turnusu.

 

Załączniki:

1. Wniosek o wpis do rejestru ośrodków, w których mogą odbywać się turnusy rehabilitacyjne dla osób korzystających z dofinansowania Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.

 

 

 

Plik do druku

 

2. Informacja o stanie zdrowia.

Plik do druku

 

3. Wniosek o przyznanie dofinansowania ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych uczestnictwa w turnusie rehabilitacyjnym.

Plik do druku

 

4. Wniosek lekarza o skierowanie na turnus rehabilitacyjny.
Plik do druku

Biuletyn Informacji Publicznej redaguje
Rzecznik Prasowy Wojewody - Alfred Wenzlawski
tel.(089)523-22-76, fax. (089)535-18-81
e-mail: awenzlaw@uw.olsztyn.pl
Dyrektor WOI-TBD w Olsztynie - Eugeniusz Gajlewicz
tel(089)523-23-36, fax.(089)527-39-83,
e-mail: dyrwoi@uw.olsztyn.pl

Osoba odpowiedzialna za treść:
Data modyfikacji: 2003/11/28 10:07:27
Redaktor wprowadzający: główny administrator serwisu